Skloňování zájmén v ruštině

05.10.2013 21:08

Я, ты, мы, вы

  Jednotné číslo Množné číslo
Osobní zájméno я - ja (já) ты (ty) мы (my) вы (vy)
Genitiv (bez koho, čeho) меня - menya (mne, mě) тебя нас вас
Dativ (komu, čemu) мне - mne (mne) тебе нам вам
Akuzativ (koho, co) меня - menya (mne,mě) тебя нас вас
Instrumentál (s kým, čím) мной - mnoy (mnou) тобой нами вами
Lokál (o kom, čem) (Обо)мне - obo mne (o mě) (О) тебе (О) нас (О) вас

Он, она, оно, они

  Jednoté číslo Množné číslo
Osobní zájméno oнa oнo oни
Genitiv его её его их
Dativ ему ему им
Akuzativ его её его их
Instrumentál им ей, ею им ими
Lokál (О) нём (О) ней (О) нём (О) них

 

Zpět

Diskusní téma: Skloňování zájmén v ruštině

Datum 06.04.2020

Vložil AnthonyAnile

Titulek Hi, look at an interesting site

Odpovědět

Hi, here on the forum guys advised a cool Dating site, be sure to register - you will not REGRET it https://bit.ly/2UHfpsw